| 
 W tym miejscu zostały opisane wszystkie podstawowe rasy, występujące na naszym mudzie. Jeśli więc chcesz wzbogacić swoją wiedzę o tego typu rzeczy, zapraszam do czytania. 
  
    |  | LUDZIE to najbardziej
      neutralna ze wszystkich ras. Mają bardzo przeciętne, ale również wyrównane
      atrybuty, co czyni ich bardzo uniwersalnymi przy doborze wykonywanego
      zawodu. Ich zalety to: * Większość ras uznaje ludzi za neutralnych
 * Są równie dobrzy (a może równie źli?) we wszystkich zawodach
 * Ich postura nie czyni ich łatwym celem
 |  
    |  | ELFY są mniejsze od ludzi,
      ale w przybliżeniu równie silne.  Są bardziej inteligentne i zręczne
      od ludzi. Ze swoimi małymi gabarytami są w stanie lepiej unikać ataków
      większych stworzeń. Elfy są słabsze fizycznie, jednak ich magiczna
      natura pozwala im na szybkie regenerowanie się po rzucaniu czarów. Niektóre
      z ras nienawidzą Elfów z przyczyn historycznych. Elfy mogą widzieć w
      ciemności, ich zmysłom nie umkną też postacie ukryte. |  
    |  | PÓŁELFY to krzyżówka LUDZI i ELFÓW. Mają z tego tytułu pośrednie
    atrybuty  między tamtymi dwoma rasami. Ponieważ jednak noszą
    elfickie cechy, niektóre z ras przenoszą swoją nienawiść do elfów także
    na półelfy. Półelfy ze swej natury widzą w ciemnościach. |  
    |  | CIEMNE ELFY są w ten sposób nazywane z powodu ciemnej karnacji ich
    skóry.  Są rasą przypominającą elfy, jednak bardziej fizyczne, a
    mniej magiczne (trochę). Są z natury złe, więc weszły na wojenną ścieżkę
    z wieloma rasami. Ciemne Elfy widzą w ciemnościach, jak również widzą
    ukryte postacie. |  
    |  | KRASNOLUDY są rasą
      indywidualistów znanych z zamiłowania do przygód i dobrego jedzenia.
      Krasnoludy żywią głęboką niechęć do niektórych ras i lubią
      kierować się nią ponad wszystko. Są dobrymi wojownikami, jednak średnio
      zręcznymi. Za to cechuje ich wyjątkowo silna budowa fizyczna. Krasnoludy
      z natury widzą w ciemnościach i dostrzegają ukryte potwory i postacie. |  
    |  | PÓŁKRASNOLUDY to krzyżówki KRASNOLUDÓW z LUDŹMI. Mają fizyczność
    pośrednią między tymi dwoma rasami. Niestety, ich krasnale cechy czynią
    z nich naturalnych wrogów ras, które nienawidzą krasnoludów. Cechą półkrasnali
    jest widzenie w ciemności. |  
    |  | HOBBITY to małe stworzenia kochające zabawę i posiadające silne
    poczucie więzów rodzinnych. Czasami zdarza się jednak "czarna
    owca" żądna przygód. Hobbity mają małe gabaryty i są bardzo zręczne.
    Ich małe rozmiary czynią z nich trudny cel dla większych potworów, ale również
    słabiej bronią się przed już wycelowanym ciosem. Hobbity naturalnie widzą
    w ciemności oraz bez problemu wykrywają ukryte postacie. |  
    |  | GNOMY to małe spokojne stworzenia przypominające mieszankę Karła
    z Hobbitem. Nie spokrewnione jednak z żadną z tych ras, gnomy nie
    podzielają tylu negatywnych odczuć w kierunku innych ras. Mają gorszą
    sprawność fizyczną od niektórych ras, starają się ją jednak nadrabiać
    trochę większymi zdolnościami umysłowymi. Gnomy widzą w ciemności. |  
    |  | SEKTOIDY to podstawowa rasa ufoków. Mało kto zdaje sobie sprawę z
    faktu, iż pozaziemskie cywilizacje nawiedzały naszą planetę również w
    czasach, gdy przewijały się po niej watahy rycerzy ganiających za smokami
    i niewiernymi. Sektoidy posiadają bardzo wysokie sprawności umysłowe, są
    jednak małe i względnie słabe. Oczywiście stworzenia mniejsze trudniej
    jest trafić. |  |