| 
 Na tej stronie zamieściliśmy wszystkie wiadomości dotyczące
profesji, jakie można wybrać w naszym fantastycznym świecie. Zachęcam do
czytania, gdyż można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. 
 
 
  
    | MAG | Profesja MAGA jest profesją magiczną, opierającą się na rzucaniu czarów.
Magowie przechwytują energię z otoczenia i za jej pomocą wpływają na
otaczający świat. Magowie są troszkę lepszymi wojownikami wręcz niż klerycy,
jednak mimo to wolą odsunąć się i rozerwać wrogów potężną kulą ognia
wypuszczoną z rąk. |  
    | KLERYK | Profesja KLERYKA to profesja magiczna, czyli opierająca się na czarach,
głównie defensywnych. Kleryk może ćwiczyć głównie czary leczące i chroniące.
Klerycy z natury są nastawieni defensywnie, więc zachowują się słabo
w trakcie walki. Wolą raczej być sługami społeczeństwa lub uzdrowicielami
swoich towarzyszy broni. |  
    | ZŁODZIEJ | Przedstawiciel profesji ZŁODZIEJA może być określony jako wojownik, który
wyrwał się ze szkoły aby zakosztować życia dającego wyższe zyski. Złodzieje
swą fizycznością odstępują nieco od wojowników, jednak są o wiele bardziej 
zręczni. Wojownicy operują większą siłą uderzeń, za to złodzieje potrafią  
wytrącić oponentowi broń z rąk. Złodzieje są także mistrzami w sztuce
okradania innych. Sprytny złodziej może bardzo skutecznie zaskoczyć  
przeciwnika skradając się, ukrywając, a wreszcie zachodząc go od tyłu
i sztyletując. Ze swoimi umiejętnościami włamywania się i trucia broni,
złodzieje nadają się idealnie do zlecania im zabójstw. |  
    | WOJOWNIK | Profesja WOJOWNIKA to najbardziej podstawowa profesja z dostępnych. Wysokie
umiejętności bitewne wojowników w połączeniu z dużą siłą i wytrzymałością  
czynią ich bardzo mocnymi w walce wręcz. Wojownicy mogą ćwiczyć się w sztuce
wielokrotnych ataków. Oprócz wieloatakowości wojownik uczy się, jak sprawić,
aby każde uderzenie miało znaczenie. Wyćwiczeni wojownicy zadają w tym celu
większe obrażenia. Aby nie ulec łatwo uderzeniom przeciwników wojownicy
potrafią parować ich ciosy. Mogą pomagać przyjaciołom w walce, przyjmując na
siebie wycelowane w nich ciosy. Potrafią też swą wielką siłą wyważać drzwi. |  
    | PSIONIK | Profesja PSIONIKA jest profesją rzucającą czary, podobną w tym względzie do
kleryka i maga, jednak z kilkoma różnicami. Podczas gdy energia magów płynie
z zewnętrznych źródeł, otoczenia, a kleryka z jego wielkiej wiary
i świętości, psionik czerpie swą moc z własnego wnętrza. Potrafi 
wykorzystywać naturalne siły utrzymujące go przy życiu w różnych celach.
W rezultacie większość umiejętności które przedstawiciel tej profesji może
ćwiczyć, odnosi się do niego samego i ich działanie nie może zostać
rozszerzone na innych graczy. |  
    | SZPIEG | SZPIEGA można określić jako maga, który nie ukończywszy swej edukacji,
został przekwalifikowany aby wykradać tajemnice zamorskich mocarstw   
i zabijać dyktatorów sąsiednich krain. W tym celu oprócz niezbyt      
zaawansowanej magii ofensywnej, szpieg musi wyćwiczyć niektóre umiejętności
charakterystyczne złodziejom np. włamywanie się. Potrafi też zbierać więcej
informacji o przeciwnikach i innych graczach. Stanowi połączenie profesji  
magicznej z wojowniczą, nie jest jednak ani najlepszym czarodziejem, ani też
potężnym wojownikiem. |  
    | SKRYTOBÓJCA | SKRYTOBÓJCA to mieszanka złodzieja i wojownika. Pomimo tego, że nie jest
tak zwinny jak złodziej, ani tak silny jak wojownik, skrytobójca polega 
na szybkich atakach z zaskoczenia. Nigdy nie ignoruj skrytobójcy, bowiem
dzień, w którym to zrobisz, będzie twoim ostatnim. |  
    | MNICH | MNISI są samotnikami, których rodowód wywodzi się z gór. Surowe warunki,
w których żyli, pozwoliły im uzyskać wyższą od przeciętnej odporność
fizyczną. Znajomość anatomii własnej oraz wielu ras czyni z mnicha  
niesłychanie groźnego przeciwnika. |  
    | NEKROMANTA | NEKROMANTÓW można określić jako magów, którzy ukierunkowali swoją sztukę na
zagadnienie śmierci. Pragnienie pokonania odwiecznego wroga życia wprowadziło
przedstawicieli tej profesji w nowy, bardzo zwodniczy i niebezpieczny obszar.
Ciemne moce, które wyzwolili, dały im niespotykane dotąd możliwości, ale za  
cenę własnego człowieczeństwa. Ci oto Mroczni Władcy, zdolni do wskrzeszania 
umarłych, są ironicznym wizerunkiem własnych ideałów i celów, które kiedyś   
sobie wyznaczyli. |  
    | PALADYN | PALADYNI to doskonale wyszkoleni wojownicy, posiadający także pewne kapłańskie
zdolności magiczne. Nie tylko świetnie walczą wręcz, ale również potrafią
w niektórych przypadkach zastąpić uzdrowicieli. Paladyni to z reguły osoby
dobre i praworządne, zawsze stojące po stronie słabszych i uciśnionych. Święci
wojownicy, bo tak ich się czasem nazywa, są doskonale przygotowani do walki   
z siłami zła. |  Aby dowiedzieć się, jakie umiejętności są dostępne poszczególnym profesjom, mając też do dyspozycji opis wszystkich umiejętności, zajrzyj na tę stronę! Jeśli już tutaj jesteś, odwiedź też dział pt. rasy. |