Strona 1 z 1
2 postacie, konsekwencje śmierci, kilka innych pytań

Napisane:
N paź 15, 2006 9:23 pm
przez Merfiuso
Witam serdecznie. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Chcę najpierw powiedzieć, że bardzo podoba mi się ten mud. Mam założoną postać i chcę się dowiedzieć, czy można założyć i grać z tego samego komputera (IP) drugą postać. Brać też chciałby tu grać.
Chcę się też dowiedzieć co sie dzieje po śmierci postaci. Narazie moja nie zginęła ani razu a nie chce próbować. Czy traci się przedmioty ubrane, inwetarz, kase? Ile doświadczenia? Głównie zalezy mi na przedmiotach.
Pozdrawiam.

Napisane:
N paź 15, 2006 9:38 pm
przez Gerino
Można mieć dowolną ilość postaci, z jednego IP może grać wielu graczy. Niedozwolona jest jedynie jakakolwiek interakcja pomiędzy dwoma (lub więcej) postaciami należącymi do tej samej osoby.
Po śmierci traci się połowę doświadczenia ponad poziom, czyli przy poziomie doświadczenia xxyyy, tracimy yyy/2 dś. To dotyczy śmierci od moba (npc). Zabicie przez gracza może nas kosztować więcej lub mniej niż ww. śmierć, zależnie od tego, ile w danym momencie mieliśmy pkt dś.
Przedmioty z inwentarza, wszystko co mieliśmy w ekwpiunku, ląduje u Żniwiarza. My sami trafiamy do czyścca. Po znalezieniu drogi wyjścia z niego (pomogą nam w tym porozrzucane tu i ówdzie notki; należy się śpieszyć ciała nie leżą zbyt długo) trafiamy do pomieszczenia z naszym - martwym juz ciałem. Należy zabrać z niego wszystko, co chcemy (zwykle: weź wsz ciało). Kasa, ZTCP, pozostaje, mniej lub bardziej, nietknięta.

Napisane:
N paź 15, 2006 9:44 pm
przez Lam
Bardziej suche pisadła uzyskasz wpisując:
?pomoc własnym postaciom
?śmierć
I ogólnie korzystaj z pomocy. Możesz ją czytać w mudzie albo przeglądać przez przeglądarkę (ze strony Laca odnośnik "pomoc").

Napisane:
Pn paź 16, 2006 7:38 am
przez Merfiuso
Dziękuje za jasną odpowiedz. Jeszcze tylko jedno pytanie. Przykłądowo zabił mnie gracz, jestem w czyścu, znajduje droge i jestem u tego og moich przedmiotów. Czy jeśli wyloguje się np. na 3 godziny, zaloguje to rzeczy będą u niego dalej? Czy jest tak, że mam jakiś czas jak jestem zalogowany?
Chodzi mi o to, czy musze od razu isc po przedmioty czy moge sie wylogować?

Napisane:
Pn paź 16, 2006 8:28 am
przez Lam
Musisz lecieć od razu - Ty dostajesz nowe ciało, a Twoja poprzednia cielesna powłoka nie jest już nijak związana z postacią - jeśli wyjdziesz, ona tam zostanie i rozłoży się wraz z przedmiotami, których nie zabrałeś. Nie denerwuj się i nie spiesz - w kategoriach czasu Laca, stare ciało rozkłada się bardzo długo. Wylogować się jednak nie możesz, chyba, że wrócisz za 3 minuty, a nie godziny.

Napisane:
Pn paź 16, 2006 10:37 am
przez zydek
A nie mozna by zrobic tak. ze cialo rozkalada sie ale przedmioty zostaja rozrzucone po ziemi? Moze przydadza sie komus innemu lub jak "zmarly" nie da rady dojsc na czas to bedzie mial szanse na odzyskanie sprzetu.

Napisane:
Pn paź 16, 2006 11:00 am
przez Lam
I sąd ostateczny będzie wyglądał tak jak świątynia w mieście duchów, kiedy wchodzi tam Uthar (najbardziej śmiecący wampir, empirycznie sprawdzone)? Nie, dziękuję.

Napisane:
Pn paź 16, 2006 4:36 pm
przez Merfiuso
Dzięki za pomoc. Ile dokładnie czasu mam na zabranie przedmiotów? Nie wydaje sie wam, że czas za szybko leci?chyba godzina na 5 sekund :P
edit: Aha, ile czasu trzeba nie wchodzić na konto, żeby je usuneli? To tak z ciekawości bo zamierzam często zaglądać do Laca.

Napisane:
Pn paź 16, 2006 4:53 pm
przez Gerino
Konta nie są usuwane w ogóle.
Godzina w świecie Laca to kilkadziesiąt sekund czasu rzeczywistego. Podejrzewam, że masz co najmniej dzień Lacowy, jeżeli nie więcej.

Napisane:
Pn paź 16, 2006 9:22 pm
przez Lam
Pewne postacie są usuwane, polecam ?skasuj

Napisane:
Wt paź 17, 2006 8:23 am
przez Merfiuso
Dzisiaj miałem okazje zwiedzić czyściec. Nie ma to jak utonąc w bagnie. Udało mi sie naszczęście odnaleźć ciało.
Chciałbym zapytać jak można sprawdzić jaka broń, zbroja jest lepsza. Czy np. moj kaftan jest lepszy od tej zbroji w sklepie (wiem, że raczej każda zbroja będzie lepsza od tego kaftana) i jak sprawdzić, co jest lepsze. Wiem o opcji POROWNAj, ale trzeba kupić przedmiot i dopiero można sprawdzić. Po prostu nie chce kupować czegoś w ciemno i wydawać dużo kasy.
Szukałem w pomocy, ale nie znalazłem. Pozdr.

Napisane:
Wt paź 17, 2006 8:53 am
przez Lam
Zbroja może i ma wyższą KP od kaftana (w zasadzie to się poznaje po poziomie przedmiotu, a nie nazwie, ale Twój kaftan jest gorszy od wszystkiego ;)), ale w Lacu właściwie nie będziesz na to patrzył. Polecenie "porównaj" też tylko tyle potrafi sprawdzić, tak samo, jak "oceń". W rzeczywistości będziesz nosił takie przedmioty, które są magiczne i wpływają na Twoją postać inaczej - zwiększając różne atrybuty.
Aby realnie sprawdzić, co dany przedmiot jest wart, należy albo posłużyć się czarem "identyfikacja", albo w ostateczności przeprowadzić próbne ubranie się weń i porównanie, co się zmieniło w "punktacji" (nie wszystko od razu widzisz, dlatego identyfikacja zawsze jest lepsza).
Sprzedawcy nie zdają sobie sprawy z "ukrytej" wartości przedmiotów. Sama klasa pancerza zawsze będzie wyższa, jeśli poziom jest wyższy, ale to wcale nie znaczy, że przedmiot bardziej opłaca się nosić. Na początku proponuję pytać graczy w grze, co jest dobre na konkretny atrybut, którego Ci brakuje. Potem będziesz sobie zwiedzał i oglądał wszystko, co znajdziesz, w poszukiwaniu czegoś fajnego :)

Napisane:
Wt paź 17, 2006 2:46 pm
przez Merfiuso
Ok, wielkie dzięki! Myśle, że teraz już wiem wszystko (no prawie). Reszte postaram się sam odkryć i nie bede już Wam głowy zawracał :).

Napisane:
Pt paź 20, 2006 7:36 pm
przez Merfiuso
Mam jeszcze kilka pytań, przepraszam, ze pod swoim *, ale chciałbym, żeby ktoś odpowiedział. Więc:
- jaki jest główny cel tego muda? Zdobycie jak największego poziomu, zabicie kogoś, czegoś? Co gracz musi zrobić? Czy w grze jest jakieś główne zadanie?
- czemu za np. wilka raz dostaje 10 * a raz 90? Czy jest tak, ze im dłużej trwa walka, tym więcej doświadczenia?
- mozna gdzieś sprawdzić ile jest zadań, postaci *, wszystkich lokacji itd?
- co * dostaje 4 pkt do cwiczenia lub trenowania, ile musze dać w mądrość, żeby liczba pkt treningowych co poziom wzrosła? czy wogóle wzrasta i o ile?
- co to sa pkt zadań?

Napisane:
Pt paź 20, 2006 8:51 pm
przez Nifir
Głównym celem Laca jest zadowolenie gracza. :)
Wilki rodzą się z różnymi poziomami, raz są nieco silniejsze, raz nieco słabsze. Twoje doświadczenie jest ściśle zależne od poziomu przeciwnika, ale również od innych czynników. Polecam ?doświadczenie.
Nie można sprawdzić, a raczej można, ale to mogą tylko bogowie i wybrani niesmiertelni.
Od 19 mądrości dostajesz 5 sesji
21 mądrości to 6 sesji
24 to 7
26 to 8
a 28 - 9, więcej się nie da. :)
Punkty zadania to nagroda jaką dostajesz za wykonanie próźb pewnych mobów. Te punkty przydają się głównie do dostosowywania przedmiotów (?dostosuj), ale równiez możesz za nie kupować w niektórych sklepach.

Napisane:
So paź 21, 2006 8:07 pm
przez Merfiuso
Zadowolenie gracza jest chyba celem każdej gry :D chodzi mi co trzeba w grze zrobić, żeby ją skonczyć, chyba ze gra się cały czas, nie ma końca.
Po wpisaniu: punktacja wyświetla mi się wiek i liczba godzin. Czy ten licznik pokazuje ile grałem, byłem zalogowany? Coś chyba źle działa, bo wyświetla mi sie aktualnie 22 godzin, a na pewno tyle nie grałem. Zacząłem grać w niedziele, dzisiaj jest sobota. Niechbym siedział 2 godziny dziennie, to będzie: 7 dni razy 2 godziny = 14 godzin, a tyle na bank nie siedziałem, troche wieczorami góra godzina, wiec nie wiem.
No chyba, że Lac powoduje utrate kontaktu z rzeczywistością i zawirowania z czasem :D

Napisane:
So paź 21, 2006 8:31 pm
przez Gerino
Gra nie ma końca. Może i Lac nie jest najlepszą symulacją świata jaką można by sobie wymarzyć, ale generalnie to tylko od gracza zależy, co, jak i kiedy będzie robił. To znaczy, że bez względu na to, który osiągnie się poziom, ile będzie się miało postaci, iloma profesjami, ile razy, osiągnie się 100 poziom, to i tak zawsze można sobie postawić kolejny cel. Celem tym może być np. zabicie największej ilości osób, zebranie góry złota, otworzenie sklepu z najlepszym asortymentem w okolicy, wykonanie wszystkich zadań jakie są, zwiedzenie absolutnie każdego zakamarka Laca czy też ubranie się w najciekawszy komplet sprzętu jaki uda się znaleźć. To coś w rodzaju konwencji, która po angielsku nazywa się "sandbox":
http://en.wikipedia.org/wiki/Sandbox_(video_games) .
Generalnie ilość godzin powinna się zgadzać. Być może nie wylogowałeś się któregoś razu, i zostałeś rozłączony po dłuższym czasie, niżby ci się zdawało?

Napisane:
Śr paź 25, 2006 8:58 pm
przez Merfiuso
kupiłem sobie kolczą spódniczkę. Pisze przy niej brzęczy. Jak ją zakładam to parzy mnie i ją zrzucam. Jak zrobic zeby nie parzyła i mozna ją było ubrać?

Napisane:
Śr paź 25, 2006 9:09 pm
przez Lam
?moralność
?zdjęcie moralności

Napisane:
Pt paź 27, 2006 3:00 pm
przez Achven
A czy aby ona nie jest tylko dla pań?

Napisane:
Pt paź 27, 2006 3:12 pm
przez Gerino
Rozumiem, że coś magicznego może być anty-płciowe. Rozumiem, że napierśnik wykuty z jednego kawałka metalu może być tylko męski. Ale czemu niby facet nie mógłby się ubrać w sukienkę? To, że będzie w tym wyglądał co najmniej jak pajac, to już jego sprawa :)

Napisane:
Pt paź 27, 2006 4:59 pm
przez Merfiuso
"Rozumiem, że coś magicznego może być anty-płciowe. Rozumiem, że napierśnik wykuty z jednego kawałka metalu może być tylko męski. Ale czemu niby facet nie mógłby się ubrać w sukienkę? To, że będzie w tym wyglądał co najmniej jak pajac, to już jego sprawa :)"
Ej, tylko, żeby niw było, że lubie damskie rzeczy, po prostu ubieram wszystko co daje do obrony i jest lepsze :D

Napisane:
Pt paź 27, 2006 5:00 pm
przez Gerino
Ej, tylko, żeby niw było, że lubie damskie rzeczy, po prostu ubieram wszystko co daje do obrony i jest lepsze :D
Toś frajer i tyle.

Napisane:
Pt paź 27, 2006 5:08 pm
przez Merfiuso
A dlaczego frajer?

Napisane:
Pt paź 27, 2006 5:16 pm
przez Gerino
Bo to typowo manczkinowe zachowanie. Co z tego, że twoja postać wygląda jak clown-pederasta, byle by mieć 2kp więcej...

Napisane:
Pt paź 27, 2006 5:25 pm
przez Merfiuso
No dobra, może źle sie wyraźiłem, ubieram wszystko męskie co jest dobre i daje do obrony :D ale od kolczej spódniczki sie prosze od... bo wcale nie jest tylko dla pań. Rycerze ją zakładali i nie wyglądali jakoś jak pajace.
Objaśnij mi pojęcie "manczkinowe zachowanie" bo jakoś nie wiem co oznacza a w słowniku nie ma :D

Napisane:
Pt paź 27, 2006 5:43 pm
przez Achven
Gerino specjalistą od mody!
Merfiuso nie słuchaj Gerino! Gerino widocznie miał zły dzień w szkole, albo mu się nudzi i pisze głupoty.

Napisane:
So paź 28, 2006 9:38 am
przez Merfiuso
Jak zakładałem postać to wybrałem rase człowieka. Chciałbym się dowiedzieć jakie są plusy tej rasy
Te wymienione na stronie głównej:
"* Większość ras uznaje ludzi za neutralnych
* Są równie dobrzy (a może równie źli?) we wszystkich zawodach
* Ich postura nie czyni ich łatwym celem"
są troche biedne. Człowiek ma wszystko w plecy. Nie widzi w ciemności, nie widzi niewidzialnych itd. Wydaje mi się, że człowiek to jedna z gorszych ras do wyboru
Czy człowiek wojownik to dobre połączenie. Mam już 13 poziom i nie bardzo chce mi sie grać od nowa.
Czy można zmienić jakoś rase na inną (elf, półelf), czy jest jakakolwiek możliwość?? Pewnie nie ma, ale zapytać nieszkodzi chyba, co nie?:P

Napisane:
So paź 28, 2006 10:00 am
przez Nifir
Ogólnie człowieka zaletą jest to, że mniej ras go nienawidzi. Jego atrybuty mają wiele do życzenia, lecz na wojownika się nadaje. Lepszą opcją byłby półkrasnal, bo mają widzenie w ciemności i większą siłę, oraz budowę.

Napisane:
So paź 28, 2006 10:11 am
przez Lam
Człowiek może się też urodzić w dowolnym z miast, bo wszędzie go akceptują.
Brak widzenia w ciemności i konieczność latania z pochodniami jest fajna (tworzy klimat), ale akurat nie dla wojownika (bo trzeba rezygnować z drugiej broni - nie tylko nocą). Nie znaczy to wcale, że nie dasz sobie rady - ot, będziesz miał trochę więcej zabawy, a w przypadku wojownika nie ma jej przecież aż tak dużo :)

Napisane:
So paź 28, 2006 11:11 am
przez zydek
Lam napisał(a):
Brak widzenia w ciemności i konieczność latania z pochodniami jest fajna (tworzy klimat), ale akurat nie dla wojownika (bo trzeba rezygnować z drugiej broni
a wystarczy zjesc taka mala pigulke i problem sie rozwiazuje sam na kilkanascie godzin ;)

Napisane:
So lis 04, 2006 5:59 pm
przez Merfiuso
Ta pigułka jest b dobra. Można nieśc 2 miecze i widzisz w ciemności, ukrytych :)
Chciałbym się dowiedzieć jak zostać wampirem. Czytałem o zaletach i wadach wampira i o grze nim. użyłem ?wampir ?wampir gracz. Chciałbym się dowiedzieć jak przebiega sam proces wampirzenia. Od kogo mam się zarażić? Od gracza, moba? Gdzie można to zrobić i od któego poziomu? Pozdr.

Napisane:
So lis 04, 2006 10:26 pm
przez Thail
Matko jedyna, cymbałem to naprawdę G musiał się urodzić.
Merfiuso, zwampirzyć może cię inny gracz, który jest wampirem.
Sam proces przechodzi na 3 sposoby:
1) Mając na sobie klątwę przy dobrej moralności umierasz i wtedy może staniesz się wampirem, jeśli nie miałeś +1000/
2) Przy złej moralności, żyjesz i stajesz się wampirem bez zbędnego zgonu.
3) Przy psycholu, który cię wampirzy na pewno zaliczysz zgona, bo pewnie cię zabije:-P
Grunt, najlepiej mieć złą moralność i jakiegoś znajomego wampirka.
A teraz cytat dla Gerino autorstwa Lama:
WYJADACZE:
Jeśli masz zamiar odpowiedzieć na pytanie nowicjusza, zastosuj się do poniższych zasad:
1. Żadnego wywyższania się. Też kiedyś zaczynałeś, może na początku szło Ci to szybciej, ale jeszcze nie wiesz, co z tego nowicjusza może wyrosnąć.
2. Nie pomagaj za bardzo/na siłę. Udziel konkretnej odpowiedzi nie wyprzedzając ewentualnych kolejnych pytań. Zwłaszcza, jeśli pytanie dotyczy jakiegoś zadania, nie podawaj rozwiązania na talerzu.
3. Zachęcaj do czytania. Nie przepisuj pomocy, podawaj tematy do wpisania.
4. Pod żadnym pozorem nie zmieniaj tematu! Nie opowiadaj, co Tobie się przytrafiło, nie zadawaj dodatkowych pytań do innych, a w szczególności wróć do punktu 1 i nad nikim nie próbuj się wywyższać. Konkretne, suche odpowiedzi na pytania, bez zbędnych emocji.

Napisane:
N lis 05, 2006 2:32 am
przez zydek
ponadto musisz miec minimum 11 poziom
i wiesz. ostatnio tylko oslabiaja wampiry wiec odradzqam gre nim. Jak zrobisz 100 to pogadamy :)

Napisane:
N lis 05, 2006 9:27 am
przez Merfiuso
Dzięki za pomoc dobrzy ludzie. Czyli generalnie grunt to mieć szatańską moralność, 11 poziom, ew. klątwe i wampiryzm sam przyjdzie. Dzięki

Napisane:
N lis 05, 2006 9:44 am
przez Lam
Zostałeś nieumyślnie wprowadzony w błąd. Klątwa, o której pisał Thail, to nie czar "klątwa", tylko specjalny wpływ "ugryzienie wampira", który bierze się z niczego innego, tylko ugryzienia wampira. Musisz więc zostać pogryziony przez prawdziwego wampira.

Napisane:
N lis 05, 2006 2:18 pm
przez zydek
prawdziwego wampira GRACZA dla scislosci;)

Napisane:
N lis 05, 2006 2:35 pm
przez Merfiuso
Wampira gracza? Więc powiedzcie mi jak powstał pierwszy wampir gracz, skoro nie można wybrać tej rasy? Oraz kto to był (ksywka gracza). Pzdr.

Napisane:
N lis 05, 2006 5:44 pm
przez zydek
Wampiry zostaly prawdopodobnie stworzone przez wielkiego boga zla zwanego Ulryk. Pierwszym wampirem bym (tak mi sie wydaje) Slaanesh.

Napisane:
N lis 05, 2006 6:50 pm
przez Reif
Nie pisz co Ci się wydaje. ;)

Napisane:
N lis 05, 2006 7:33 pm
przez zydek
to w takim razie kto byl pierwszy?

Napisane:
N lis 05, 2006 8:14 pm
przez Gerino
Hmm... Esteban, Estaban, Esteben, jakoś tak? Jednym z pierwszych był Jawful, ale tego "całkiem" pierwszego niestety nie jestem sobie teraz w stanie przypomnieć...

Napisane:
Pn lis 06, 2006 5:55 pm
przez Nifir
Z tego co pamiętam, to Slaa był potomkiem Skifra. Nie wiem od jak dawna gra Slaa, ale jak ja zaczynałem to chyba jeszcze go nie było, a roiło się od wampirów. :)

Napisane:
N kwi 22, 2007 4:44 am
przez Gothique Amour
Ponieważ w tym temacie zostało zadanych wiele pytań, to ja dorzucę swoje.
Co oznacza < > przy nazwie gracza?
Jaka jest różnica między tym oznaczeniem a ( ) ?
Może trochę głupie i zbędne pytanie, no cóż...
Mogę się jedynie domyślać, ale wciąż byłabym wdzięczna za odpowiedź.

Napisane:
N kwi 22, 2007 7:16 am
przez Lam