Strona 1 z 1
Złodziej

Napisane:
Wt lip 04, 2006 5:08 pm
przez Soe
Witam! Wybrałem profesje "złodziej" tylko nie wiem dokładnie, w jakie umiejętności inwestować:roll: oraz czy "podwójny atak" i "unik" działa automatycznie? Mam nadzieje, że ktoś mi da kilka porad:roll:.
PS: mam już 4 poziom a to, co ćwiczyłem: Drugi atak:25%, krycie się 25%, unik 50 %

Napisane:
Wt lip 04, 2006 5:22 pm
przez Reif
Na razie trenuj (czyli rozwijaj madrosc/budowe itd)...
Tak drugi atak/uniki dzialaja automatycznie. Umiejetnosci moze cwiczyc do 75%, do 100% dociagniesz uzywajac ich.

Napisane:
Wt lip 04, 2006 6:15 pm
przez Soe
Uhm... dzięki (:
Tylko jeszcze nie wiem w co opłaca się inwestować ...

Napisane:
Wt lip 04, 2006 6:37 pm
przez joerg
Reif ci napisał, w mądrość i budowę. Poza tym sam trener radzi ci co jego zdaniem powinieneś trenować na początku.
Re: Złodziej

Napisane:
Wt lip 04, 2006 6:47 pm
przez Soe
Soe napisał(a): tylko nie wiem dokładnie, w jakie umiejętności inwestować:roll:
umiejętnośći ...

Napisane:
Wt lip 04, 2006 8:39 pm
przez Lam
Najważniejsze w walce będą dla ciebie trzy umiejętności: uniki, drugi atak i pochwycenie. Nie znaczy to, że powinieneś kompletnie zaniedbać resztę, co najwyżej możesz sobie ćwiczenie odłożyć na później, aby najpierw zając się atrybutami (warto).

Napisane:
Wt lip 04, 2006 8:41 pm
przez Soe
Dzięki :)
Hm... Tylko, do którego poziomu w same atrybuty inwestować...


Napisane:
Śr lip 05, 2006 2:19 am
przez Val
Mój sposób to wytrenowanie mądrości tak, by wraz z przedmiotami dawała dwadzieścia jeden, co daje sześć sesji ćwiczeń na poziom. Wtedy co poziom trenujesz jeden atrybut i ćwiczysz jedną umiejętność, chyba że trenujesz atrybut wiodący - w Twoim przypadku zręczność, która kosztuje trzy sesje. Wtedy możesz wytrenować ją jeszcze raz, a jeśli nie chcesz, bo nie, to masz trzy sesje na ćwiczenie umiejętności. Od dziesiątego poziomu będziesz miał jeszcze jedną, bardzo ważną umiejętność, jaką jest rozbrajanie. Jest to bardzo przydatna umiejętność w walce z przeciwnikiem uzbrojonym w dobry oręż.

Napisane:
Śr lip 05, 2006 3:43 am
przez joerg
O ile dobrze pamiętam, to ty ostatnio zwróciłeś uwagę Lamowi i Gerino, że pomagają na siłę, a teraz co? Sam to robisz. Powycinaj trochę, mi takich rzeczy nikt nie mówił aż do rozpoczęcia trzeciej setki.

Napisane:
Śr lip 05, 2006 5:29 am
przez Val
Mój błąd:).

Napisane:
Wt kwi 10, 2007 8:31 pm
przez pinusaristata
mam małe pytanie również odnośnie złodzieja - dlatego też liczę na szczęście że ktoś czyta "stare" tematy i zajrzy tutaj - otóż moje pytanie jest związane z umiejętnościami ukryj i skradaj się. Czy aby być niewidzialnym powinienem ich używać razem (tak mi się wydaję - tak jak jest w grach rpg typu BG czy IWD). Drugie pytanie dotyczy sztyletowanie - czytałem temat o nim, ale nie rozwiązuje on moich wątpliwości - jak bardzo się zwiększają obrażenia przeze mnie zadawane - w opcjach mam włączone * i atak ze sztyletowaniem zabiera mniej więcej tyle samo punków życia co i bez niego.

Napisane:
Wt kwi 10, 2007 9:33 pm
przez Lam
Ukrywanie to nie niewidzialność - ukrywasz się do momentu wykonania dowolnej czynności wymagającej najmniejszego ruchu, a niewidzialność działa cały czas. Oprócz tego różne rasy różnie reagują na te dwa sposoby "znikania". Jest bardzo dużo ras, które widzą Cię mimo ukrycia, więc niewidka jest o niebo lepsza też z tego powodu.
Skradanie to coś zupełnie innego i działa tylko na graczy (nie widzą, kiedy się przemieszczasz między pomieszczeniami). Nie ma niczego wspólnego z widzeniem Twojej obecności w pomieszczeniu. Skradanie jednak pomaga przy okradaniu (zwiększa szansę powodzenia).
Sztyletowanie to tylko jeden atak. Musisz nim zaczynać walkę. Jest to napisane w pomocy.

Napisane:
Wt kwi 10, 2007 10:22 pm
przez pinusaristata
1)
Ukrywanie to nie niewidzialność
ok - rozumiem - ake chodziło mi tu o "namiastkę" niewidzialności (taką jak np. w BG, którego jest fanem - od razu odpowiem na zarzut typu "nie można porównywać tych 2 gier" - to tylko objaśnienie do tego o co mi chodziło)
2)
Skradanie (...) działa tylko na graczy
w takim razie co daje możliwość ukrycia się przed wzrokiem potworów (nie-graczy) - czyżby "Ukrycie" - mi jakoś nie działa (słaby [poziom?]?) /// chodzi mi o to, żebym mógł się bezpiecznie poruszać między lokacjami (niezauważony) - czy ww. umiejętności mogą być w tym jakoś pomocne - czy w tym wypadku może pomóc tylko czar nieidzialność itp.
3)
Sztyletowanie to tylko jeden atak. Musisz nim zaczynać walkę. Jest to napisane w pomocy.
SZTYLETOWANIE polega na wbiciu sztyletu w plecy zaskoczonego
przeciwnika zadając mu znaczne obrażenia.
Z tego opisu moim zdaniem wynika to, że sztyletowanie zadaje dodatkowe obrażenia ("znaczne") - w poprzednim fragmencie dwuznacznie napisałem "zwiększają obrażenia przeze mnie zadawane" - co można było odczytać że /próbuje/ używać sztyletowania w każdym ataku - w takim przypadku przepraszam - to że jest tylko jeden taki atak na danego stwora i tylko na początku to już wiem

, ale nadal nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie - jakie są to obrażenia - czy istnieje jakiś mnożnik sztyletowania (znów BG

), czy jakieś dodatkowe punkty do trafienia i obrażeń itp. - jeśli tak to jak sie przedstawia sprawa - tego akurat w POMOCY nie znalazłem, a chciałbym wiedzieć jak się ma sprawa z technicznego punktu widzenia. Z powyższego opisu dowiedziałem sie tylko to, co znalazłem w pomocy (ach, nawet Bogowie po wielu latach/wiekach... dostają obsesji na punkcie odsyłania zwykłych "szaraczków" do "Wielkiej Księgi Wszechwiedzy" (skrót - Pomoc), sądząc, jakoby śmiertelnicy nigdy jej nie używali

, co jest ewidentną nieprawdą

)
pozdrawiam

Napisane:
Wt kwi 10, 2007 10:29 pm
przez Lam
Powtórzę: skradanie nie robi wrażenia na nikim poza graczami. Agresywne moby wykonują niejako "patrz" co chwilę i atakują, kiedy Cię widzą, a nie, kiedy widzą, że nadchodzisz.
Nie dostaniesz czaru, który uodparnia na wszystko, co może Cię napotkać. Każdy głupi wie, że aby skutecznie bronić swojego zamku, musi obstawić wejścia strażnikami, którzy widzą ukrytych i niewidzialnych. Poza czarami, wiele magicznych ras ma to "wbudowane". Zajdziesz na pewno dalej, ale nie przejdziesz świata wszerz i wzdłuż na 5 poziomie z niewidką.
Udane sztyletowanie zadaje znacznie większe obrażenia, ale na Twoim poziomie, z Twoją bronią i poziomem wyćwiczenia, możliwe, że nie zawsze to zauważasz. Uzbrój się w cierpliwość.

Napisane:
Wt kwi 10, 2007 10:31 pm
przez zayl
w takim razie co daje możliwość ukrycia się przed wzrokiem potworów
Niewidzialność, ale i tak nie uchroni Cię przed wszystkimi (tu też mobkami). Co do niewidzialności, ona jest dobra - ale raczej na graczy mało skuteczna, polecam:
http://lac.pl:3999/pomoc?p=demaskowanie
http://lac.pl:3999/pomoc?p=wykrycie+niewidki
Sztyletowanie owszem zadaje większe obrażenia, to zalezy od trafienia oczywiście - możesz go tylko połaskotać lub zadać bardziej krytyczny cios.

Napisane:
Wt kwi 10, 2007 11:10 pm
przez Cirvil
Niewidzialność rozwiąże większość problemów z poruszaniem się nie będąc zauważonym między mobkami, lecz niektóre rasy ją widzą. Ukrytych widzą prawie wszystkie.
Nie wiem, jaki jest mnożnik dla sztyletowania. Nie wiem nawet, czy jego skuteczność zależy od premii celności i obrażeń. Im lepiej wyćwiczysz, tym częściej wychodzi. A zaczynając walkę z przeciwnikiem o bliskim ci poziomie możesz zabrać mu około 25% pierwszym ciosem, pod warunkiem, że nie ma na sobie czarów obniżających otrzymane obrażenia, typu uświęcenie. Na naprawdę wysokich poziomach będzie to zapewne mniej, lecz kilka(naście) tur walki pewnie zaoszczędzisz.

Napisane:
Śr kwi 11, 2007 12:21 am
przez pinusaristata
ok - dzięki za odpowiedzi - mój poziom wiedzy wzrósł
