Strona 1 z 1

Pytania

WiadomośćNapisane: Wt sie 09, 2005 8:03 pm
przez Thoran
Witam,
założyłem taki temat, aby można tu było pytać na różne tematy( co jakiś czas pojawiają się nowe pytania dot. gry i trzba wciaz zakladac nowe tematy?)
tak więc:
czy moge rozkazac mojemu psu aby pomagał mi w walce?

podobno miałem pakować w mądrość abym miał więcej sesji cwiczeń? jak mialem tak mam 5, no i jak pisze tren bud -to mi wszystkie 5 wwala w tą budowe, a ja chcę np. parowanie lub troche zręcznosci...

i jeszcze jedno pytanie, jak wziasc cos z urny? chialem wziasc miecz i pisze:
wez urna maly miecz
i nie dziala

Re: Pytania

WiadomośćNapisane: Wt sie 09, 2005 8:26 pm
przez Lam
Thoran napisał(a):pojawiają się nowe pytania dot. gry i trzba wciaz zakladac nowe tematy?

Chyba łatwiej będzie innemu nowicjuszowi znaleźć odpowiedź na pytanie "Co robić z punktami zadań" w temacie "Punkty zadań" niż w temacie "Pytanie"?

czy moge rozkazac mojemu psu aby pomagał mi w walce?

Możesz na dwa sposoby:
1. rozkaż pies zabij przeciwnik
2. grupa pies

jak mialem tak mam 5, no i jak pisze tren bud -to mi wszystkie 5 wwala w tą budowe, a ja chcę np. parowanie lub troche zręcznosci...

...w TĘ budowę...
To normalne, że trening budowy kosztuje 5 sesji ćwiczeń. Przeczytaj może kiedyś ?trenuj

jak wziasc cos z urny?
WZIĄĆ
chialem wziasc miecz i pisze:
wez urna maly miecz

obejrzyj urna
(tu liczysz miecze od góry, wychodzi ci, że chcesz piąty)
weź 5.miecz urna
(albo patrzysz, że chodzi o mały)
weź mały urna (ale to nie zadziała, jeśli miecz nie reaguje na słowo "mały" - różnie z tym bywa).

WiadomośćNapisane: Wt sie 09, 2005 8:44 pm
przez Thoran
Jeśli będzie tu więcej nowicjuszy ( a o to chyba chodzi) to tematy będą się mnożyć i mnożyć...

Dobra mam nowe pytanie :P :
doczego mi sztandar wojenny? (przegapiłem moment kiedy go dostałem )
i czy moge nadać imię dla psa? w ?zwierzeta nie ma tego, a jeśli nie można, to czy niedałoby się tego zrobić?


PS : dziękuje za poprawianie pisowni, będę pamiętał.

WiadomośćNapisane: Wt sie 09, 2005 8:46 pm
przez Morfoth
Właśne po to powstał dział "Nowicjusze", żeby początkujący mogli tworzyć tematy ze swoimi pytaniami. Nikt nie będzie się na nich obrażał, jeśli tutaj powstanie przypadkiem duplikat pytania, na które została już napisana odpowiedź.

WiadomośćNapisane: Wt sie 09, 2005 9:18 pm
przez Gerino
Sztandar wojenny oświetla ci drogę, poza tym wpływa chyba (bardzo nieznacznie) na twoje statystyki, ale tego juz nie jestem pewien, nie pamiętam.

Zwięrzętom nie możesz nadawać imion, w sumie i tak po wyjściu poza postać tracisz zwierzątko. A szkoda - chciałbym mieć smoka jako wierzchowca, nazwałbym go Pimpuś...

WiadomośćNapisane: Wt sie 09, 2005 9:26 pm
przez Thoran
a skąd mam wiedzieć, która broń jest lepsza? po wymaganmym poziomie?
jak bronic sie przed rozbrajaniem?
skad mam wiedziec jak mam wytrenowana dana umiejetnosc?

WiadomośćNapisane: Wt sie 09, 2005 9:30 pm
przez Morfoth
?porównaj
lub poproś kogoś o identyfikację przedmiotu

WiadomośćNapisane: Wt sie 09, 2005 11:38 pm
przez Gerino
?ocen ?porownaj ?identyfikacja (zwoje identyfikacji są do kupienia w sklepie magicznym, wymagana umiejętność recytacji zwoi)

Przed rozbrajaniem może pomóc umiejętność 'mocne dzierżenie' ale to jeszcze sporo poziomów, jeśli w ogóle ;) (sprawdź w swojej liście umiejętności). No, rasa też ma znaczenie =)

Umiejętności sprawdź poleceniem 'cwicz' bez argumentów.

WiadomośćNapisane: Wt sie 09, 2005 11:54 pm
przez Thail
Ewentualnie skorzystaj z pomocy aliasu (pomoc alias). Na początek wystarczy Ci prosty aliasik typu: aliasuj 1 wez broń | zal broń <- w miejscu broni wpisz nazwę używanej przez siebie broni (miecza, sztyletu, czy co tam masz).
Są także bronie, których przeciwnik ci nie wytrąci, lecz zazwyczaj mają flagę niezdejmowalne co znaczy, ze Ty także jej nie zdejmiesz, ale to już wiedza na wyższe poziomy.

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 1:41 am
przez Lam
Gerino napisał(a):Zwięrzętom nie możesz nadawać imion
Sklep zoologiczny
(wyjścia, opis)

<zachęta> p tabliczka
Dostępne instrukcje:
Lista - żeby zobaczyć jakie zwierzęta możesz kupić
Kup <zwierzę> <imię>, żeby kupić zwierzę i jednocześnie je nazwać
(...)

Aby na pewno nie mogę nadać imienia? :) Taki zwierzak reaguje na swoje imię, czyli mogę wpisać "rozkaż Pimpuś obliż Gerino" albo "patrz Pimpuś".

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 12:45 pm
przez Gerino
Mea culpa =) Nie kupowałem nigdy tych zwierzaków, pamiętałem tylko, że mają kartkę w opisie z imieniem właściciela. No cóż =)

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 12:48 pm
przez Arastroch.
A co do pierwszego pytania, bo chyba nie zauważyłem odpowiedzi:

Kiedy piszesz

wez mały miecz urna

za nic ci nie wyciągnie żadnego mieczyka, ale kiedy wpiszesz

wez miecz urna
bądź
wez "mały miecz" urna

to na pewno wyciągnie, poprostu Lac nie rozumie podwójnych nazw przedmiotów (chyba, że go wcześniej nakierujesz cudzysłowiem, to tak, jak szukać czegoś na wyszukiwarce, szukasz ciągu słów, a nie pojedyńczych słów w jednym tekście)

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 12:57 pm
przez Lam
Arastroch. napisał(a):A co do piwrwszego
pierwszego
pytania, bo chyba nie zauważyłem odpowiedzi

Odpowiedział Ci niejaki Lam w wiadomości datowanej na 09 Sie 2005 20:26.

poprostu
po prostu

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 2:39 pm
przez Thoran
Mam nowy problem, a mianowicie: czy można bić smieciarzy? jedna osoba mi powiedziała, że tak.
Druga sprawa co to "czolno" tym sie pływa ? ;)
I trzecia kubek z wodą który ma strażnik, wart był 16xx zł. Czemu tak wiele? (ja wyciagnelem ten kubek ze smieciarza)

a co do urny:
<73pu 100m 121r 4913ds><-pu -m> wez urna tarcza
To nie pojemnik.

<73pu 100m 121r 4913ds><-pu -m> wez tarcza urna
Wyciagasz zwykla mala tarcze z urny.

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 3:27 pm
przez Gerino
Kod: Zaznacz cały
UPUŚĆ WEŹ DAJ WŁÓŻ PODNIEŚ
Składnia: upuść  <przedmiot>
Składnia: upuść  <ilość> monet
Składnia: weź    <przedmiot>
Składnia: weź    <przedmiot> <pojemnik>
Składnia: daj    <przedmiot> <postać>
Składnia: daj    <ilość> monet <postać>
Składnia: włóż   <przedmiot> <pojemnik>
Składnia: włóż   <ilość> monet <pojemnik>


CZYTAJ POMOC, pisze jak wół, jak należy używac weź =)

Śmieciarzy możesz bić, ale strażnikom może się to nie spodobać (nie lubią, jak zły bije dobrego).

Kubek wody był tyle wart, ponieważ pewnie to był jeden z tych magicznych kubków wody. Proste?

Czółno nosisz w inwentarzu, pozwala podróżować po głębokich wodach.

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 3:30 pm
przez Lam
Thoran napisał(a):Mam nowy problem, a mianowicie: czy można bić smieciarzy?
Możesz bić wszystko poza kilkoma bezpiecznymi osobami oraz poza bezpiecznymi pomieszczeniami. Nie oznacza to, że tak naprawdę to Ty będziesz bił, a nie Ciebie bili :) Śmieciarzy pewnie będziesz bił do czasu, aż zauważy to straż miejska :)
Druga sprawa co to "czolno" tym sie pływa ? ;)
Tak, pływanie łodzią jest w tej chwili realizowane poprzez po prostu posiadanie jej w inwentarzu. Mając przy sobie łódź po prostu wejdź na rzekę.
I trzecia kubek z wodą który ma strażnik, wart był 16xx zł. Czemu tak wiele?
Tak naprawdę jest to bardzo niewiele :) Ma tu znaczenie poziom przedmiotu, marża sklepu oraz to, czy w sklepie jeszcze nie było takiego towaru. Tak czy inaczej, 1600 to jest nic :)

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 4:23 pm
przez Thoran
gdzie kupic czary? bo juz sily olbrzyma nie chce na mnie rzucac pewna osoba...
i co zrobic z pkt zad? mam ich juz 11 a w gildi wszystko kosztuje pieniadze nie pkt zad.

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 4:41 pm
przez Morfoth
Siłę olbrzyma możesz kupić u uzdrowiciela, a punkty zadań zbieraj - już niedługo będziesz musiał dostosowywać pewne przedmioty, aby na Ciebie pasowały.

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 8:54 pm
przez Arastroch.
Ok, Lamie, poprawione, ale ja też sprostuje coś twojego, mianowicie nie odpowiedziałeś mnie, tylko Thoranowi (Tak?) :D.

A co do tej odpowiedzi, to ją widziałem, ale nie zauważyłem tego faktu, który sam później napisałem ;).

Zależy, Thoranie, jaką masz profesję, bo jeśli jesteś złodziejem, to nie wydawaj PZ na nic ze sklepiku szkolnego, czy sklepu w gildii, trzymaj wszystkie, aby dostosować przedmioty... No, a jak jesteś kims innym... To też nic nie kupuj w szkole :/


A co do problemu, że w gildii wszystko jest na kasę, a nie na PZ, wpisz lista i zobacz, które przedmioty mają wpisane w rubryce PZ coś poza 0, te przedmioty POZA pieniedzmi kosztują także PZ. Czyli po prostu masz wystarczająco dużo PZ, ale nie masz złota :D.

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 9:24 pm
przez Thoran
Jestem wojownikiem. A u tego uzdrowiciela moge tylko kupić to, żeby mi rzucił, ale chce sam rzucac czary (taki jak sila olbrzyma chyba i wojownik moze? po co mi te "100m". Gdzie to kupić?

Acha i w co radzicie wrzucac Cw na początku aby jak najefektywnej grać?
W um'y czy w pkt sily itp. Od 4 poziomu (mam 7) wrzucam wszystko w um'y to dobrze? kopanie juz mam na 98% :P

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 9:46 pm
przez Gerino
Arastroh, nie pier... =) Amulety ze szkoły noszone w odpowiedniej chwili dają całkiem sporo.

Wojownik czarować nie umie. Serio. Nie jestem pewien, może w gildii masz jakieś księgi czarów do kupienia, ale nie przypuszczam by tak było. 100 many przyda ci się np. do czarnej aury ?czarna aura

Sesje wrzucaj w mądrość (na maksa) a potem w budowę (najlepiej też na maksa). Z umiejętności to Drugi atak, Trzeci atak, Większe obrażenia i Parowanie. Kopanie w sumie nie jest złe, ale to taki bonus. Wytrenowanie siły pozwala na noszenie większych ilości gratów oraz zwiększa siłę twoich ciosów, większa zręczność zaś pozwoli ci efektywniej unikać ciosów.

WiadomośćNapisane: Śr sie 10, 2005 9:55 pm
przez Thoran
ta te umy mam na maxa wsyzstkie (tzn adept), no i w mad dalem max, i kilka w budowe i zaczelem w umy. Ale pomogles mi, dam w budowe teraz a pozniej w sile. :P
A tak pozatym to gdzie zdobywac klucze? raz musialem sie zabic (wpadlem do studni) a teraz pewnie niezla gradka mnie ominela (skrzynia ze zlotem)

Czy są drzwi których nie moge wywazyc? w jedne stukam i stukam a one nawet nie drgna (zamala sila? one sa z metalu ale zardzewiale...)

Jeszcze jedno, są tu jakieś prace? Żeby podnosić um'y atrybuty, lub poprostu zarabiac? bo bic i poswiecac to zawiele tego nie ma...


<71pu 110m 138r 8817ds><-pu -m> zaloz miecz
To dla ciebie za ciezkie.
wczesniej spokojnie nim walczylem, co sie stalo? (rozbroili mnie wzielem i nie moglem go wiecej dobyc...)

edit: juz moge, w tarkcie walki sprobowalem i .. zalozylo :O dlaczego tak sie stalo?

WiadomośćNapisane: Cz sie 11, 2005 12:25 am
przez Gerino
Niektórych nie możesz wyważyć.

Klucze zwykle są w okolicy, mają je np. moby, albo leżą w jakiś skrytkach. Do niektórych rzeczy klucza nie ma, wtedy musisz wyważyć drzwi, albo pogadać ze złodziejem, oni mogą niektóre złamki otworzyć wytrychem.

Pracy jako takiej nie ma (a szkoda... chociaż to raczej nie wina muda a graczy - bo komu by się chciało iść do roboty :lol: ), ale niektóre moby dają zadania i płacą złotem.

Spróbuj sprzedawać rzeczy z urny u różnych sprzedawców, to niezły zarobek.

Co do niemożności założenia miecza - może byłęś pod wpływem jakiegoś czaru, który zmniejszał ci siłę, i jego efekt wyparował po jakimś czasie.

WiadomośćNapisane: Cz sie 11, 2005 1:21 am
przez Lam
Dobra rada: olej siłę na jakiś czas i idź w zręczność. ?walka (a siłę olbrzyma zawsze można sobie kupić)

WiadomośćNapisane: Cz sie 11, 2005 2:19 am
przez zydek
nie trac tez pkt na cwiczeni inteligecji, wojownikoem sie nie oplaca i jest to tylko strata pieniedzy i sesji cwiczen.

WiadomośćNapisane: Cz sie 11, 2005 3:04 am
przez Thoran
gdzie mam zdobywac doswiadczenie ? :O mam 9 poziom, i na goblinach dostaje bardzo malo doswiadczenia, trollow to nie mam co ruszac... na chlopie czasem zgine....
Się pytam, bo nie chcę przez całą noc bić 1 poziomu :P po 1-2 dosw :P

I kolejne pytanie:
klasa pancerza... jaka jest skala? raz mam zle, raz beznadziejnie a raz nieciekawie.

WiadomośćNapisane: Cz sie 11, 2005 3:25 am
przez Lam
O doświadczenie nie pytaj, Twoim zadaniem jest poszukiwanie przeciwników. Możemy Ci jedynie polecić ?krainy

Opis KP zależy od ochrony, jaką daje Ci dana KP. Na 25 poziomie będziesz widział wartości liczbowe (rozbite na KP i MKP), póki co chyba więcej zdobędziesz z czarów niż przedmiotów (bardziej warto założyć coś na zręczność i budowę, niż z wyższego poziomu, aby mieć kilka punktów KP więcej).

WiadomośćNapisane: Cz sie 11, 2005 2:11 pm
przez Thoran
A jak jest z kluczami- mam ze 2-3 klucze i chce coś otworzyć, to musze wziasc w reke ten klucz, czy samo po wpisaniu "odklucz e" wezmie ten klucz ktory trzeba?

WiadomośćNapisane: Cz sie 11, 2005 2:33 pm
przez Morfoth
automatycznie dopasuje klucz

WiadomośćNapisane: So sie 13, 2005 10:46 am
przez Kethrax
W razie braku takowego ( a kto nosi dzisiaj ze sobą klucze?) możesz:

a) wypchnąć drzwi z bara - dla wojowników
b) włamać się - dla złodzieja
c) rzucic sobie czar "przenikanie" i przejść - dla magów i magopodobnych; nie zawsze działa
d) zamienić się w nietoperza i przejść - dla wampirów, dawno nie sprawdzałem czy działa

WiadomośćNapisane: So sie 13, 2005 10:50 am
przez Kethrax
Acha, są jeszcze sztuczki z "bramą" i "przejściem". Ale w tych kwestiach niech sie wypowiedzą mądrzejsi niz ja ;) No i zostaje stara, dobra teleportacja ;D

WiadomośćNapisane: So sie 13, 2005 10:51 am
przez Reif
zapomniales jeszcze o:

?przeobrazenie w widmo

WiadomośćNapisane: So sie 13, 2005 1:41 pm
przez Morfoth
Wyciąg z regulaminu działu "Nowicjusze"; Lam napisał(a):2. Nie pomagaj za bardzo/na siłę. Udziel konkretnej odpowiedzi nie wyprzedzając ewentualnych kolejnych pytań. (...)


no... to tyle.