Strona 1 z 1

WiadomośćNapisane: Pn maja 20, 2002 4:50 pm
przez Lam
Kto z Was zna polecenie `barwy`? Kto zmieniał wygląd LACa pod swoim kątem? Czy kiedykolwiek brakowało Wam możliwości zmiany koloru jakiegoś elementu świata? Macie szansę to zmienić! Zwracam się do Was z zapytaniem oraz apelem..

Zapytanie: co jeszcze powinno być kolorowalne według Ciebie?

Apel: proszę, nie wpierdalaj się w ten temat. My tu chcemy coś zrobić dla muda. Naprawdę sobie daruj.

Czekamy na odpowiedzi na temat i propozycje rozwijania LACa (dajcie mi odetchnąć od wojen personalnych i głupich przepychanek, pozwólcie zrobić coś dla muda, proszę).

WiadomośćNapisane: Pn maja 20, 2002 7:46 pm
przez Ulryk-away
Mi szczerze mówiąc najbardziej brakuje możliwości zmiany koloru gawędy (strasznie daje po oczach i się zlewa z moją wymarzoną zachętą :)

<font color="red">ULRYK</font>

WiadomośćNapisane: Wt maja 28, 2002 10:13 am
przez Jemkit
Mi osobiście najbardziej brakuje możliwości zmiany kolorów rozmawiania, inaczej niż przez aliasy. Chodzi tu o kolory kanałów - poleceniem barwy mozna zmienic polecenia: mowa, szepty, telepatia. Brakuje gawedy i kanalu dla bohaterow (wszystkich sposobów porozumiewania się)- zostaloby skasowanych sporo aliasów.

WiadomośćNapisane: So cze 01, 2002 12:28 pm
przez Tzeentch
Rozumiem, że apel był skierowany do mnie.
Lamie, wiem, co to jest temat i nie zamierzam go zmieniać:P

Wg mnie powinien być pokolorowany (na czerwono) tekst "krwawisz". Nadałoby to pewnego realizmu i kojarzyło sie właśnie z krwią. Innym kolorem powinien być zaznaczony również tekst "Twoje cięcie ***ANIHILUJE*** (tfu, sorry za błąd, pluję sobie w brodę) kogośtam" i pochodne, ponieważ po obejrzeniu takiego wyróżniającego się tekstu gracz będzie wiedział, że stało się coś wyjątkowego w walce, byc może przełomowego. Oczywiście, gdy ktoś anihiluje (i znowu, tfu) ciebie, kolor powinien kojarzyć się ze strachem (powiedzmy ciemnoszary, np. czarna rozpacz), a jeżeli ty anihilujesz (tfu) kogoś, kolor powinien kojarzyć się z dziką rozkoszą (powiedzmy, jasnoczerwony... Polecam tutaj kreskówki Disney' a, szczególnie kaczora Donalda, który upodobnia sie do diabła, gdy coś "wyknuje" (i oczywiście zmienia kolor ;))).

Moja propozycja rozwoju muda...
Wielką słabością kodów Diku jest to, że wszystkie ubrania pasują na wszystkich. Proponuję, by ubraniom (i w ogóle przedmiotom) nadać liczby odpowiadające wielkości stworzeń (SIZE_SMALL, SIZE_LARGE, itd...) i porównywać je przy ubieraniu. Powiedzmy... koszulka kolcza zdobyty na krasnoludzie będzie pasował na niziołka i gnoma, ale na elfa - już nie.

Druga proponowana zmiana: szkoda, że LDWG typu Diku tylko informuje o trafieniu, nie mówi niczego, gdzie dany cios wylądował. I tutaj mam dwie wersje: łatwiejszą, czyli tekst "Twój cios trafił elfa w głowę", ale tylko tyle (tzn. nie ma to żadnych zmian w mechanice walki) oraz trudniejszą, czyli, obok powyższego tekstu, brany jest pod uwagę tylko pancerz na głowie (np. hełm), obrażenia podwajają się (czyli, mówiąc krótko, w przypadku braku hełmu występuje, jak to jest powiedziane w podręczniku AD&D, "trafienie krytyczne").

Trzecia zmiana, a raczej dodatek, to profesja "zabójca trolli", zapożyczona z Warhammera. Profesja ta jest tylko dla Krasnoludów, daje bonus do siły i kondycji, ale zabrania nosić hełmu i pancerza na klatkę piersiową, magiczne tatuaże (zmiejszające klasę pancerza) oraz automatyczny szał bojowy, gdy tylko postać zaczyna walczyć. Reszta umiejętności typowych (jak dla wojownika, może oprócz tego, że zabójca trolli nie powinien posiadac żadnych czarów, którymi ów zabójcy gardzą).

To tyle.

WiadomośćNapisane: Pn cze 03, 2002 1:20 am
przez Lam
Tzeentch napisał(a):Rozumiem, że apel był skierowany do mnie.
Lamie, wiem, co to jest temat i nie zamierzam go zmieniać:P

Nie był do ciebie. Ale skoro już stwierdziłeś, że do ciebie, dlaczego jednak zmieniłeś?
Moja propozycja rozwoju muda...

Zrobiłeś już tyle, aby ten rozwój powstrzymać, że uważam za bezczelność z twojej strony napisanie powyższych słów.
Wielką słabością kodów Diku jest to, że wszystkie ubrania pasują na wszystkich.

Zgadzam się.
Proponuję, by ubraniom (i w ogóle przedmiotom) nadać liczby odpowiadające wielkości stworzeń (SIZE_SMALL, SIZE_LARGE, itd...) i porównywać je przy ubieraniu. Powiedzmy... koszulka kolcza zdobyty na krasnoludzie będzie pasował na niziołka i gnoma, ale na elfa - już nie.

To jest w LACu. Może nie jako SIZE_SMALL, ale służy do tego samego. Z powodu braku wsparcia ze strony krain (kto na ochotnika przeleci po krainach i pozmienia wielkości przedmiotów?), wciąż nie jest to wykorzystywane.
Druga proponowana zmiana:

Jesteś setnym z kolei człowiekiem, który to mówi, żaden jeszcze nie zrobił.
Trzecia zmiana, a raczej dodatek, to profesja "zabójca trolli", zapożyczona z Warhammera.

Jak wyżej.

Piszcie mi o barwach. Nadmieniam, że chodzi nie o to, co jaki ma mieć kolor (chociaż te propozycje zostaną wzięte pod uwagę oczywiście), a o to, co powinno dawać się zmieniać graczowi za pomocą polecenia `barwy`. Przy okazji, dnia dzisiejszego pojawiła się pomoc do owego polecenia (której brakowało). Jest wciąż niepełna, poprawi się niedługo. Czytajcie ją i uczcie się używania możliwości, które daje wam LAC.

WiadomośćNapisane: Śr cze 05, 2002 2:47 pm
przez Jemkit
Powiem krótko : socjale i emocje, obie pozycje strasznie słabo sie wyróżniają.

Moze sie myle

WiadomośćNapisane: Pn cze 10, 2002 11:20 am
przez Sharpy
Moze sie myle, ale ANICHILACJA pisz sie chyba ANIHILACJA. Pisze to, bo wydaje mi sie, ze zauwazylem blad, a pisze nie ze 100% pewnoscia, bo czasami sam robie bledy, ale jak widze cos takiego to mnie trzesie i fajnie by bylo, gdyby sie okazalo, ze mam racje. :D

WiadomośćNapisane: Pt cze 14, 2002 8:40 pm
przez Instredd
Jak zwykle odbiegne od tematu lecz nikt w krainach nie nadaje przedmiotom wielkości ponieważ dostaje dokumentacje (przynajmniej ja) gdzie jest napisane ze aktualnie na LACu jest to niedostępne i powinno sie tam wpisac 0. Jeżeli chodzi o barwy brakuje mi tylko zmiany koloru zachęty.

WiadomośćNapisane: Pt cze 14, 2002 9:30 pm
przez Ulryk-away
Ja mam kolorową zachętę, nie wiem, w czym widzisz problem.
Co do rozmiarów, to tu chodzi o tą setkę istniejących krain, a nie to co powstaje.
Ulryk

WiadomośćNapisane: Wt cze 18, 2002 10:21 pm
przez Jemkit
Brakuje mi jeszcze zaznaczenia w jakis sposob (kolorem), że dany czar sie udał w trakcie walki. np. Rzucam klątwe i musze sie wpatrywać kiedy mi sie udała. To samo przy 'promieniu prawdy', brak zaznaczenia, że kogoś oślepiłem, a to WAŻNA informacja.

WiadomośćNapisane: Wt lip 02, 2002 12:08 pm
przez Tissarius
Dawno nic nie pisałem na forum ;)
Ale skoro już jest taki temat, to chciałem powiedzieć, że brakuje
mi zmiany koloru, gdy spadają czary, chociaż już chyba kiedyś
komuś o tym mówiłem ;)

WiadomośćNapisane: Cz paź 10, 2002 3:22 am
przez Deryk
Chce poruszyc temat ktory moze nie jest bezposrednio zwiazany z tematem zaproponowanym przez Lama (sorry Lam, jesli uwazasz ze warto, to przenies wiadomosc do nowego tematu). Z barwami sie wiaze bezposrednio kwestja REALNOSCI czy realizmu swiata Laca. Wiadomo ze dopoki nie powstana (o zostana skomercjalizowane) wdzianka cybernetyczne z zapachami, dotykiem, obrazami 3D i 180°, poczuciem rownowagi (uff, to chyba najtrudniejsze), i smakami (no, to chyba tez ciezko zrobic) to nic w co mozna bedzie zagrac na kompie nie bedzie REALNE. Do tego czasu jakakolwiek gra bedzie wymagala chocby odrobiny wyobrazni, i wydaje mi sie ze sporo graczy nie zdaje sobie z tego sprawy, szukajac realizmu absolutnego, czyli gry ktora bylaby identyczna ze swiatem w ktorym zyjemy (nie mowie tu o graczach na Lacu, ktorzy w oczywisty sposob wykazuja sie rozwinieta wyobraznia).
Jest wiec niezbednym okreslic granice miedzy realizmem Laca i wyobraznia ktora wymaga od gracza. Mozna traktowac kolory utylitarnie, jako pomoc w zrozumieniu co sie dzieje w programie Laca, np. podswietlone udane czary, ataki, albo tez jako wklad w realnosc swiata Laca, np komunikaty o smierci lub powaznych obrazeniach w kolorze krwi lub wiekszy realizm poprzez okreslenie rozmiarow zbroi albo jej wlasciwosci ktory pasowalyby do tej rasy a nie innej.
Wydaje mi sie ze takie zabiegi sa niepotrzebne, biorac pod uwage postep technologiczny ktory nas dzieli od wyrzej wymienionych cyberwdzianek. A przede wszystkim w sprawie muduff ktore, badz co badz sa pierwszym objawem gier komputerowych RPG na sieci ktory zaistnial.

Gracz musi dokonac wyboru miedzy nieskonczonoscia mozliwoscia gier tekstowych (hm, i kolorowych..) i pociagajacym realizmem (acz ograniczajacym mozliwosci dzialania) najnowszych tworow blizzardu czy innych przewodnich firm w tworzeniu realnych swiatow w grach komputerowych.

Moim zdaniem mudy naleza bardziej do literatury niz do gier komputerowyh, poniewaz wszystko co tworzy danego muda zostalo przez kogos NAPISANE, pod wplywem jakiegos natchnienia (albo antynatchnienia, albo zgryzipiorstwa, albo grafomanstwa zaleznie od krainek ktore Lam wpusci na Laca :).

Wiec dlaczego nie dac sie uniesc pieknu Amberu, Lasu Mattisa, Twierdzy Dargaard czy Wielkiej piramidzia, zamiast skarzyc sie na niedociagniecia REALNOSCi Laca, hmm?

WiadomośćNapisane: Cz paź 10, 2002 3:39 am
przez Deryk
WIem ze trudno zeby ktos przeczytal tak dluga wiadomosc jak powyzsza, wiec ofiaruje nagrode dla osoby krota przeczyta i wysunie konkretne argumenty przeciw mojej wiadomosci: 3 zyczenia ktore bede w mocy zrealizowac (oprocz kasowania postaci), pasuje?

WiadomośćNapisane: Pt paź 11, 2002 5:14 pm
przez Ulryk-away
Gra w szachy na sieci (czy też dowolna inna gra planszowa) jest jak najbardziej realna i wątpię, by specjalne wdzianka były konieczne.
Co do realizmu gier RPG. Tu nie chodzi o realizm.... Tu chodzi o kreowanie, więc może być mowy o odtwarzaniu.
Jestem zmęczony i nie mam ochoty rozwijać tego tematu więc poprzestanę na tym... Jak ktoś rozumie przekaz to dobrze, a jak nie, to trudno.

Ulryk

WiadomośćNapisane: Pn mar 24, 2003 8:45 am
przez Nieobecny
Chcę zwrócić uwagę na wypowiedzi Deryka. Są warte uwagi. Przedstawia siłę mudów, to że pozostają atrakcyjne w dobie postepującej w realiźmie grafiki i kreacji swiatów tworzonych w grach komputerowych. A moja wypowiedz może wiązać sie jeno z głównym tematem, jedynie przekierunkowując go na 'barwność' świata mudów. Te koloryzowanie następuje w wyobrażni. Mud może 'ewolułować' w rożne strony. Wkońcu nawet do wprowadzenia minimalistycznej grafiki. Tyle, że nie bardzo widzę jej potrzebę, a bardziej ograniczenie. Większy tzw. realizm, to więcej ograniczających regół i zmniejszanie przestrzeni dla wyobrażni. A teraz cos bardziej wkraczającego w kolory. Lac nie musi sie świecić i straszyć festyniarstwem. Jeśli ktoś tego potrzebuje, przydałoby się, o ile nie ma już takiej możliwości, zwiekszenie zakresu indywidualnych 'kolorowanek'. Poza tym wiele przedstawionych przez przedmówców propozycji warte jest zastosowania.

WiadomośćNapisane: Pn mar 24, 2003 1:42 pm
przez Cormac
Myślę, że większość osób grających na Lacu cechuje wyobraźnia. Nie przeszkadza ona jednak w zauwarzeniu kolorków. Zawsze łatwiej wyobrazić sobie krew jeśli wiadomość o jej pojawieniu jest czerwona. Przepraszam, że się powtarzam. Podobają mi się pomysły w/w. Mam nadzieję, że wejdą one do Laca. przynajmniej będzie kolorowo.